Σε αναζήτηση του Φωτός
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΗμερολόγιοΗμερολόγιο  Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις  ΑναζήτησηΑναζήτηση  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

Μοιραστείτε | 
 

 Κόμης Σαιν Ζερμαίν

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:17 pm


Ένας άντρας μπροστά από την Εποχή του

Πολλοί συνηθισμένοι, λογικοί άνθρωποι μπορούν να δουν την σοφία μόνο μέσα σε μία λειτουργία, και να φανταστούν τον σοφό με την μορφή ενός μοναχού. Για τέτοιους ανθρώπους, η σεμνοτυφία, η υποκρισία, και η πιο αξιοθρήνητη υποδούλωση σε τελετουργικά και προκαταλήψεις είναι οι αρετές τους.

Όταν όμως παρουσιάζεται ένας γνήσιος σοφός, που διασκεδάζει τον εαυτό του, σαστίζει τους σύγχρονούς του, ακολουθεί μία γυναίκα, ή σηκώνει εύθυμα το ποτήρι του, κατηγορείται αιώνια από τον στρατό των κοντόφθαλμων ανθρώπων και των συνεχιστών τους.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του Κόμη του Σαίν Ζερμαίν. Αγαπούσε τα κοσμήματα σε υπέρτατο βαθμό, και τα επιδείκνυε προκλητικά. Είχε αρκετά από αυτά μέσα σε μία κασετίνα, την οποία έφερε παντού μαζί του.
Έδινε τόση σημασία στα κοσμήματα, ώστε στις εικόνες που ζωγράφιζε ο ίδιος, οι οποίες από μόνες τους ήταν εκπληκτικές, οι μορφές ήταν καλυμμένες με κοσμήματα.
Και τα χρώματά του ήταν τόσο ζωντανά και παράξενα, που τα πρόσωπα στις ζωγραφιές του έμοιαζαν χλωμά και ασήμαντα. Τα κοσμήματα έριξαν ιδιαίτερο φώς σε όλη του την ζωή.
Οι σύγχρονοί του δεν του συγχώρεσαν αυτή του την ‘αδυναμία’.
Ούτε συγχώρεσαν το οτι διατήρησε για σχεδόν έναν ολόκληρο αιώνα την φυσική εμφάνιση ενός άντρα ανάμεσα στα σαράντα και τα πενήντα.
Προφανώς, δεν γίνεται να λάβουν σοβαρά έναν άνθρωπο που δεν ακολουθεί με αυστηρότητα τους νόμους της φύσης, και έτσι τον ονόμαζαν τσαρλατάνο, επειδή κατείχε ένα μυστικό που του επέτρεπε να παρατείνει την ζωή του πέρα από τα ανθρώπινα όρια.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:34 pm



Ο τρόπος ζωής του

Ο Σαίν Ζερμαίν φαίνεται επίσης πως ήταν ελεύθερος προσωπικά από την σοβαρότητα μέσα στην οποία κρύβονταν οι άνθρωποι της θρησκείας και της φιλοσοφίας.

Διασκέδαζε και αναζητούσε την συντροφιά όμορφων γυναικών της εποχής του. Παρόλο που ποτέ δεν έφαγε φαγητό σε δημόσιο χώρο, του άρεσε να παρευρίσκεται σε δείπνα για να συναντά ανθρώπους και να ακούει τις συζητήσεις τους. Ήταν ένας αριστοκράτης που ζούσε με πρίγκηπες και βασιλιάδες, και τους φερόταν ως ίσος προς αυτούς.

Έδινε συνταγές για την απομάκρυνση των ρυτίδων και το βάψιμο των μαλλιών. Είχε μία πληθώρα από διασκεδαστικές ιστορίες, προς τέρψιν της κοινωνίας του. Φαίνεται από τα απομνημονεύματα του Βαρώνου Βον Γκλίτσεν, πως όταν ο Σαίν Ζερμαίν βρισκόταν στο Παρίσι, έγινε ο εραστής της Δις Λαμπέρ, κόρης του Σεβαλιέ Λαμπέρ, που ζούσε στο σπίτι που διέμενε. Και φαίνεται από τα απομνημονεύματα του Γκρόσλυ, πως στην Ολλανδία έγινε ο εραστής μίας γυναίκας, που ήταν το ίδιο μυστηριώδης και πλούσια με αυτόν.

Από πρώτης άποψης, όλα αυτά δεν ταιριάζουν με την ανώτερη αποστολή με την οποία του είχε δωθεί, ούτε με τον ρόλο του στις Ερμητικές κοινωνίες της Γερμανίας και της Γαλλίας. Ωστόσο, μάλλον αυτή η αντίθεση είναι μόνο επιφανειακή. Η εξωτερική του εμφάνιση ως ανθρώπου του κόσμου ήταν απαραίτητη για τους σκοπούς του, ως μυστικού διπλωμάτη του βασιλιά Λουδοβίκου 15ου. Επιπλέον, συχνά έχουμε λάθος αντίληψη για τις δραστηριότητες ενός Μύστη.

Η κατοχή ενός «οπάλιου τερατώδους μεγέθους, ενός λευκού ζαφειριού στο μέγεθος αυγού, και θησαυρών ανάλογων με τους θησαυρούς του Αλλαντίν» είναι μία άκακη απόλαυση, εάν αυτοί οι θησαυροί έχουν κληρονομηθεί ή έχουν κατασκευαστεί με την βοήθεια κάποιας θαυμαστής γνώσης.

Δεν είναι και τόσο εκκεντρικό να κατεβάζει ένας άντρας τις μανσέτες του για να δείξει την λάμψη των ρουμπινιών στις αλυσίδες του.

Και εάν η Δις Λαμπέρ είχε τις ιδέες που είχαν οι όμοιοι της στην εποχή της, ως προς την αβρότητα προς τις γυναίκες, τότε ο Κόμης Σαιν Ζερμαίν δύσκολα μπορεί να επιτιμηθεί για το οτι πέρασε ένα βράδυ στο δωμάτιό της, προκειμένου ν’ανοίξει παρουσία της την μυστηριώδη κασετίνα με τα κοσμήματα και να της ζητήσει να διαλέξει ένα από τα διαμάντια, που τόσο θαύμαζε η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ.

Γιατί η απόλαυση ρίχνει έναν άνδρα μόνο όταν γίνεται με υπερβολή.
Φαίνεται πως υπάρχει τρόπος, ώστε ένας άνθρωπος να φτάσει στα μεγαλύτερα ύψη της πνευματικότητας διατηρώντας μέρος της ‘απόλαυσης’.
Επιπλέον, σε συγκεκριμένα επίπεδα, δεν υπάρχει πιά η αλυσίδα των αισθήσεων, και τα φιλιά δεν καίνε.

Ένας άνδρας αυτού του ύψους δεν μπορεί να βλάψει τον εαυτό του ή τους άλλους, χάρη στην δύναμη που η μετάλλαξη του ίδιου του του εαυτού έχει επιφέρει.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:35 pm



Ένας άντρας που ποτέ δεν πεθαίνει.

«Ένας άντρας που ξέρει τα πάντα και δεν πεθαίνει ποτέ» είπε ο Βολταίρος για τον Σαίν Ζερμαίν.

Θα μπορούσε να προσθέσει πως ήταν ένας άντρας του οποίου η καταγωγή και προέλευση είναι αβέβαιη, και ο οποίος εξαφανίστηκε χωρίς ν’αφήσει ούτε ένα ίχνος.
Μάταια προσπάθησαν οι σύγχρονοί του να κατανοήσουν το μυστήριο που τον περιέβαλλε, και μάταια οι αξιωματικοί της αστυνομίας και των διάφορων κρατών τους οποίους είχε απασχολήσει κατά καιρούς, κολάκευαν τον εαυτό τους πως είχαν λύσει το μυστήριο της γέννησής του.

Ο Λουδοβίκος 15ος μπορεί να ήξερε ποιός ήταν, γιατί ήταν τόσο αγαπημένοι φίλοι που τον ζήλευε η αυλή του.
Του έδινε δωμάτια στο Σατώ του Σαμπόρ. Κλεινόταν με τον Σαιν Ζερμαίν και την Μαντάμ ντε Πομπαντούρ εκεί μέσα για ολόκληρες νύχτες.
Και η απόλαυση που λάμβανε από τις συζητήσεις τους και ο θαυμασμός που αναμφίβολα ένιωθε για το εύρος των γνώσεών του, δεν μπορούν να εξηγήσουν το έντονο γνοιάσιμο που είχε γι’αυτόν, σχεδόν την ευλάβεια που του έδειχνε.

Η Μαντάμ ντι Χουσέ λέει στα απομνημονεύματά της πως ο βασιλιάς μιλούσε για τον Σαιν Ζερμαίν σαν να ήταν μία προσωπικότητα ένδοξης γενιάς.

Ο Κόμης Τσάρλς του Χέσσε Κάσσελ, με τον οποίον έζησε στην διάρκεια των τελευταίων χρόνων της ιστορικά καταγεγραμμένης καριέρας του, πρέπει επίσης να γνώριζε το μυστικό της γέννησής του.
Δούλευε στην αλχημεία μαζί του, και ο Σαιν Ζερμαίν του φερόταν ως ίσος προς ίσον.
Σε αυτόν εμπιστεύτηκε ο Σαιν Ζερμαίν τα γραπτά του λίγο πριν τον υποτιθέμενο θάνατό του το 1784.

Ωστόσο, ούτε ο Λουδοβίκος 15ος ούτε ο Κόμης του Χέσσε Κάσσελ αποκάλυψαν ποτέ το παραμικρό για την γέννησή του.
Ο κόμης μάλιστα δεν έδινε ποτέ την παραμικρή λεπτομέρεια για την ζωή του μυστηριώδους φίλου του.

Σε αυτές τις εποχές, που η αριστοκρατία μελετούσε τις απόκρυφες επιστήμες, τις απόκρυφες ομάδες και την μαγεία, αυτός ο άντρας, που λεγόταν πως κατείχε το ελιξίριο της ζωής και μπορούσε να δημιουργησει χρυσό με την θέλησή του και μόνο, ήταν αντικείμενο πολλών συζητήσεων.

Για τον Λουδοβίκο, όμως, και τον Κόμη, το οτι κράτησαν την περιέργεια όλων αυτών σε απόσταση, πρέπει να υποθέσουμε πως είτε είχαν τρομερή δύναμη θέλησης και έλεγχο του νού (τον οποίο σίγουρα δεν κατείχαν), ή αλλιώς πως υπήρχε κάποιο άλλο κίνητρο το οποίο δεν μπορούμε να κατανοήσουμε.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:37 pm



Η καταγωγή του

Η πιο συνήθης υπόθεση όσον αφορά στην γέννησή του είναι πως επρόκειτο για τον γιό της χήρας του Κάρολου 2ου της Ισπανίας και κάποιου Κόμη Αντανέρο, τον οποίο γνώρισε στην Bayonne.
Αυτή η Ισπανίδα βασίλισσα ήταν η Marie de Neubourg, την οποία ο Βίκτωρ Ουγκώ έκανε ηρωϊδα του στο Ruy Blas.

Αυτοί που αντιπαθούσαν τον Σαίν Ζερμαίν έλεγαν πως ήταν ο γιός ενός Πορτογάλου Εβραίου, ονόματι Αϊμάρ, ενώ αυτοί που τον μισούσαν, έλεγαν, στην προσπάθειά τους να τον εξευτελίσουν, πως ήταν ο γιός ενός Αλσάτη Εβραίου ονόματι Βόλφ.

Μόλις πρόσφατα, προστέθηκε μία ακόμα καινούργια γενεαλογία του, που φαίνεται η πιο πιθανή απ’ολες.
Είναι η γενεαλογία από έρευνες της Αννυ Μπεσάντ, των Θεοσοφιστών, η οποία έκανε δήλωση πως ο Κόμης ήταν ένας από τους γιούς του Francis Racoczi II, Πρίγκηπα της Τρανσυλβανίας.
Τα παιδιά του Racoczi ανατράφηκαν από τον Αυτοκράτορα της Αυστρίας, αλλά ένας από αυτούς αποσύρθηκε από κηδεμονία του.
Φημολογήθηκε πως είχε πεθάνει, αλλά στην πραγματικότητα δώθηκε σε έναν από τους τελευταίους απογόνους της οικογένειας των Μεδίκων που τον ανέθρεψε στην Ιταλία.
Πήρε το όνομα Σαιν Ζερμαίν, από την μικρή πόλη του Αγίου Γερμανού, όπου πέρασε μερικά χρόνια κατά την παιδική του ηλικία, και όπου είχε και ο πατέρας του περιουσία.
Αυτό ταιριάζει με τις αναμνήσεις στις οποίες αναφερόταν ο ίδιος ο Σαιν Ζερμαίν, της παιδικής του ηλικίας, από ανατολικές πατρίδες και παλάτια ηλιόφωτα.

Και θα βοηθούσε στο να κατανοήσουμε την ευσέβεια που είχε ο ίδιος ο Λουδοβίκος 15ος.
Η σιωπή που κράτησε ο ίδιος κι όλοι όσοι εμπιστεύτηκε με το μυστικό του ο Σαιν Ζερμαίν, θα οφειλόταν σ’αυτή την περίπτωση στον φόβο για τον Αυτοκράτορα της Αυστρίας και πιθανή εκδικητικότητα από την πλευρά του.
Αυτή η θεωρία θεωρείται αληθινή από πολλούς, που τον θεωρούν ως έναν γνήσιο δάσκαλο και πιστεύουν πως είναι ακόμα ζωντανός.

Ο Κόμης του Σαιν Ζερμαίν ήταν ένας άντρας «μέσου ύψους, με δυνατή κατατομή και ντυμένος με απέραντη απλότητα».
Μιλούσε χωρίς καθόλου τυπικότητες στις πιο σημαντικές προσωπικότητες και ήταν απόλυτα συνειδητός της υπεροχής του.
Ο Γκλίτσεν είπε για την πρώτη φορά που τον συνάντησε: «Πέταξε κάτω το καπέλο και το σπαθί του, έκατσε σε μία πολυθρόνα δίπλα στο τζάκι και διέκοψε την συζήτηση, λέγοντας στον άντρα που μιλούσε: ‘Δεν έχεις ιδέα τί λές! Είμαι ο μόνος που μπορεί να μιλήσει γι’αυτό το θέμα, και το έχω εξαντλήσει. Το ίδιο συνέβη με την μουσική, την οποία παράτησα όταν κατάλαβα πως δεν υπήρχε τίποτε άλλο να μάθω.»

Πράγματι, όσοι τον είχαν ακούσει να παίζει το βιολί, έλεγαν γι’αυτόν πως ήταν ισάξιος αν όχι ανώτερος των μεγαλύτερων βιρτουόζων της εποχής του, και προφανώς είχε δίκιο όταν έλεγε πως έφτασε στο ανώτατο πιθανό σημείο στην τέχνη της μουσικής!

Ο Σαίν Ζερμαίν ήταν επίσης ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης.
Μία μέρα πήρε τον Γκλίτσεν στο σπίτι του και του είπε: «είμαι ευχαριστημένος μαζί σου, και έχεις κερδίσει το δικαίωμα να δείς μερικούς πίνακές μου» Συνεχίζει ο Γκλίτσεν: «και όντως είχε δίκιο, γιατί οι πίνακες που μου έδειξε είχαν όλοι την σφραγίδα της μοναδικότητας ή της τελειότητας, κάτι που τους έκανε πολύ πιο ενδιαφέροντες από πολλούς πίνακες υπέρτατης αξίας»

Ωστόσο, φαίνεται πως δεν έφτασε στον ίδιο βαθμό τελειότητας ως ποιητής.
Έχει διασωθεί ένα αδιάφορο σοννέτο του, και ένα γράμμα του στην Μαρία Αντουανέτα (το οποίο αναφέρεται και από την Κοντέσσα Ντ’Αντεμάρ) που περιέχει προβλέψεις του σε ρίμα.
Επίσης, μετά από πρόταση της Μαντάμ ντε Πομπαντούρ, έγραψε μία μάλλον φτωχή προεργασία για μία κωμωδία.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:40 pm




Ο Αλχημιστής

Χωρίς αμφιβολία τα μεγαλύτερα ταλέντα του συνδέονται με την γνώση του στην αλχημεία.

Ωστόσο αν και μπορούσε να φτιάχνει χρυσό, ήταν αρκετά σοφός ώστε να μην πεί τίποτε γι’αυτό. Αλλά πιθανά μόνο αυτή του η γνώση θα μπορούσε να δικαιολογήσει την τον απίστευτο πλούτο του, αν και δεν υπήρχε πουθενά στο όνομά του κατεγεγραμμένο σε τράπεζες της εποχής κάτι.

Αυτό που φαίνεται πως παραδέχτηκε, τουλάχιστον διφορούμενα, ήταν πως μπορούσε να φτιάξει ένα μεγάλο διαμάντι από πολλές μικρότερες πέτρες. Τα διαμάντια που φορούσε στα παπούτσια του και τα μανίκια του εκτιμάται πως ξεπερνούσαν σε αξία τα 200,000 φράγκα.

Επίσης ισχυριζόταν πως μπορούσε να αυξήσει το μέγεθος των μαργαριταριών με την θέλησή του, και πραγματικά κάποια μαργαριτάρια που είχε στην κατοχή του είχαν απίστευτο μέγεθος.

Εάν απλά καυχιόταν, τότε του κόστιζε πολύ, γιατί υποστήριζε τα λεγόμενά του με πανάκριβα δώρα.
Η Madam du Hausset μας λέει πως μία μέρα, όταν έδειχνε μερικά κοσμήματα στην βασίλισσα, παρουσία της ίδιας, αυτή θαύμασε την ομορφιά ενός σταυρού με λευκές και πράσινες πέτρες.
Ο Σαίν Ζερμαίν της τον χάρισε χωρίς να το σκεφτεί καν. Η Madam du Hausset αρνήθηκε, αλλά η βασίλισσα, νομίζοντας πως οι πέτρες πρέπει να ήταν ψεύτικες, της έκανε νόημα πως μπορούσε να το δεχτεί.
Η Madam du Hausset πήγε για εκτίμηση τις πέτρες και τελικά ήταν αυθεντικές και εξαιρετικά ακριβές!


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:50 pm



H θαυμαστή του Νεότητα

Το χαρακτηριστικό όμως του Σαίν Ζερμαίν, που είναι το πιο δύσκολο να γίνει πιστευτό είναι η καταπληκτική του μακροζωϊα.

Ο μουσικός Ραμώ και η Μαντάμ ντε Ζερζύ (με την οποία, σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του Καζανόβα, δειπνούσε ακόμα μέχρι το 1775) υποστηρίζουν και οι δύο πως τον συνάντησαν στην Βενετία το 1710, με το όνομα Μαρκήσιος ντε Μονφερά.
Και οι δύο συμφωνούν πως η εμφάνισή του ήταν ενός άντρα ανάμεσα στα 40 και τα 50.
Εάν αυτή τους η αναφορά είναι ακριβής, τότε καταστρέφεται η υπόθεση πως ο Σαιν Ζερμαίν ήταν ο γιός της Μαρίας ντε Νιούμποργκ, ή ο γιός του Racoczi II, γιατί τότε, δεν θα ήταν πάνω από 20 ετών το 1710.

Αργότερα η Μαντάμ ντε Ζερζύ είπε στην Μαντάμ ντε Πομπαντούρ πως είχε δεχτεί από τον Σαίν Ζερμαίν στην Βενετία ένα ελιξήριο, που την βοήθησε να διατηρήσει για πολύ καιρό και χωρίς την παραμικρή αλλαγή, την εμφάνισή της των 25 ετών τότε. Ενα τόσο πολύτιμο δώρο δεν θα μπορούσε να ξεχαστεί!
Ωστόσο, είναι επίσης αλήθεια, πως ο Σαιν Ζερμαίν, όταν ερωτήθηκε από την Μαντάμ ντε Πομπαντούρ πάνω σ’αυτή την συνάντησή του με την Ζερζύ πενήντα χρόνια πρίν, και για το θαυμάσιο ελιξήριο που της είχε δώσει, αυτός της απάντησε μ’ένα χαμόγελο: «Δεν είναι απίθανο, αλλά ομολογώ πως το πιο πιθανό είναι αυτή η κυρία, την οποία σέβομαι πολύ, λέει ανοησίες

Μπορούμε να συγκρίνουμε αυτό το περιστατικό με την προσφορά που έκανε στην Δεσποινίδα ντε Genlis, όταν ήταν αυτή παιδί: «Όταν θα είσαι δεκαεπτά ή δεκαοκτώ, θα είσαι ευτυχισμένη να παραμείνεις σ’αυτή την ηλικία, για πολλά πολλά χρόνια;».
Αυτή απάντησε πως ασφαλώς και θα το ήθελε, κι εκείνος της απάντησε με σοβαρότητα: «Πολύ καλά, σου υπόσχομαι πως έτσι θα γίνει», και αμέσως άλλαξε θέμα συζήτησης.

Η περίοδος της μεγάλης του φήμης στο Παρίσι διήρκεσε από το 1750 μέχρι το 1760. Όλοι συμφωνούσαν τότε πως, εμφανισιακά, ήταν ένας άντρας 40 με 50 ετών.
Εξαφανίστηκε μετά για 15 χρόνια, και όταν η Κοντέσσα ντ’Αντεμάρ τον είδε ξανά το 1775, είπε πως τον βρήκε πιο νέο από ποτέ.
Κι όταν τον ξαναείδε και πάλι 12 χρόνια αργότερα, έμοιαζε να μην έχει αλλάξει καθόλου.

Αν και επίτηδες επέτρεπε στους ακροατές του να πιστέψουν πως η ζωή του ήταν ασύλληπτα μακρά, ποτέ δεν το είπε ξεκάθαρα. Απλά άφηνε να αιωρείται.

«Άμβλυνε την δύναμη του θαυμαστού στις ιστορίες του,» είπε ο φίλος του Γκλίτσεν, «ανάλογα με την δεκτικότητα του ακροατή. Όταν έλεγε σε κάποιον ανόητο για κάποιο περιστατικό με τον Κάρολο τον 5ο, τον ενημέρωνε αρκετά ωμά πως ήταν παρών. Αλλά όταν μιλούσε με κάποιον λιγότερο εύπιστο, ευχαριστιόταν να μοιράζεται μαζί του τις πιο απίθανες λεπτομέρειες για το περιστατικό, τα πρόσωπα και τις γκριμάτσες τους, το δωμάτιο και το πού βρίσκονταν ακριβώς, με τέτοια ζωντάνια και με τόσες λετπομέρειες, ώστε οι παρευρισκόμενοι πίστευαν πως όντως ήταν παρών. ‘Αυτοί οι χαζοί Παριζιάνοι’, μου έλεγε μιά μέρα, ‘πιστεύουν πως είμαι 500 ετών. Τους το επιβεβαιώνω, γιατί βλέπω πως τους αρέσει πολύ αυτή η ιδέα – όχι οτι δεν είμαι αρκετά μεγαλύτερος απ’ο,τι δείχνω.’»

Η παράδοση λέει πως είχε παραδεχθεί πως γνώρισε τον Ιησού Χριστό, και πως ήταν παρών στην Σύνοδο της Νϊκαιας.
Αλλά ποτέ δεν έφτασε πραγματικά τόσο μακριά στην περιφρόνησή του για τους ανθρώπους που συναναστρεφόταν. Αυτή η παράδοση προέρχεται από ένα γεγονός, όταν ο Λόρδος Γκάουερ, που του άρεσαν τ’αστεία, έκανε μιμήσεις στο σπίτι του μία μέρα, γνωστών ανδρών της εποχής.

Όταν έφτασε στον Σαιν Ζερμαίν, τον μιμήθηκε σαν να συζητούσε με τον Ιησού Χριστό, αλλά στο τέλος είπε για τον Σαιν Ζερμαίν: «Ήταν ο ο καλύτερος άνδρας που γνώρισα ποτέ, αλλά πολύ ρομαντικός και απερίσκεπτος

Γύρω στο 1760, ΄μια Αγγλική εφημερίδα, η London Mercury, με αρκετή σοβαρότητα έβγαλε την ακόλουθη ιστορία: «Ο Κόμης του Σαίν Ζερμαίν έδωσε σε μία κυρία γνωστή του, η οποία ανησυχούσε για τα γηρατεία, ένα φιαλίδιο με το περίφημο ελιξήριο της μακροζωίας του. Η κυρία έβαλε το φιαλίδιο σε ένα συρτάρι. Μία από τις υπηρέτριές της, μία μεσήλικας γυναίκα, νόμιζε πως το φιαλίδιο περιείχε κάποιο ακίνδυνο καθαρτικό, και το ήπιε. Όταν η κυρία κάλεσε την υπηρέτριά της την επομένη, εμφανίστηκε μπροστά της ένα νέο κορίτσι, σχεδόν παιδί. Ήταν από το ελιξήριο. Λίγες σταγόνες ακόμα και είναι βέβαιο πως η υπηρέτρια θα έσκουζε σαν μωρό όταν την καλούσε η κυρία της!»

«Με έχει δεί ποτέ κανείς να τρώω ή να πίνω;» είπε ο Σαιν Ζερμαίν, καθώς περνούσε από την Βιέννη, σε κάποιον Χέρ Γράφφερ, ο οποίος του προσέφερε λίγο Τοκάι (είδος κρασιού). Όλοι όσοι τον γνώριζαν συμφώνησαν μαζί του, πως ενώ του άρεσε να κάθεται μαζί τους στο τραπέζι, ποτέ δεν άγγιζε τα πιάτα.
Του άρεσε να δίνει στους αγαπημένους του φίλους την συνταγή απο κάποιο καθαρτικό, που έφτιαχνε από σπόρους σένας.
Η βασική του τροφή, την οποία ετοίμαζε μόνος του, ήταν ένα μίγμα από βρώμη.

Μα είναι στ’αλήθεια τόσο περίεργο που οι συγγραφείς διαφόρων απομνημονευμάτων μας ενημέρωνουν για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης του Σαιν Ζερμαίν, για τουλάχιστον έναν αιώνα;
Είναι η δραστηριότητα των νευρώνων μας, η φωτιά των επιθυμιών μας, το οξύ των φόβων μας, που μας καταστρέφουν καθημερινά.
Αυτός που υπερβαίνει τα συναισθήματά του, και καταστρέφει κάθε φόβο ασθένειας ή θανάτου, μπορεί να ξεπεράσει τον χρόνο και να φτάσει τουλάχιστον τα διπλά χρόνια από έναν απλό άνθρωπο.
Εάν το πρόσωπο ενός ανθρώπου που δεν βασανίζεται από τα συναισθήματά του μπορεί να διατηρήσει την νεότητά του, αυτό δεν είναι θαύμα.

Όχι πολύ παλιά, ένα Λονδρέζικο περιοδικό ανέφερε την περίπτωση μίας γυναίκας, η οποία στα 74 της είχε διατηρήσει τα χαρακτηριστικά και τις εκφράσεις κοριτσιού 20 χρονών, χωρίς ούτε μία ρυτίδα, ούτε μία άσπρη τρίχα.
Είχε τρελαθεί, ως αποτέλεσμα ενός αποτυχημένου έρωτα, και η τρέλα της την είχε οδηγήσει στο να ζεί συνέχεια τις τελευταίες στιγμές του αποχωρισμού από τον αγαπημένο της. Ζούσε συνέχεια στα 20 της. Αυτή της η βεβαιότητα, την έκανε να διατηρήσει και την εμφάνιση της ίδιας ηλικίας που ζούσε καθημερινά.
Φαίνεται πως μία υποκειμενική αντίληψη του χρόνου, και η έλλειψη ανυπομονησίας και αναμονής, μπορεί να βοηθήσουν έναν ανεπτυγμένο άνθρωπο να ελαττώσει στο ελάχιστο την τριβή και φθορά του σώματός του.

Ο Κόμης Σαιν Ζερμαίν έλεγε επίσης πως είχε την ικανότητα να σταματάει τον μηχανισμό του ανθρώπινου ρολογιού, την ώρα του ύπνου.
Έτσι, σταμάτησε σχεδόν εντελώς την φυσική φθορά του, αυτή που προέρχεται από την ίδια την αναπνοή μας και τους χτύπους της καρδιάς μας!


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 8:56 pm



Οι καριέρες του

Οι δραστηριότητές του και η διαφορετιότητα των ενασχολήσεών του ήταν πάρα πολλές.

Του άρεσε να φτιάχνει βαφές, και μέχρι που ξεκίνησε ένα εργοστάσιο στην Γερμανία για την κατασκευή τσόχινων καπέλων.

Αλλά ο βασικός του ρόλος ήταν αυτός του μυστικού πράκτορα στην διεθνή πολιτική σκηνή, και στην υπηρεσία της Γαλλίας.
Έγινε ο έμπιστος του Λουδοβίκου του 15ου και ο βασικός του σύμβουλος, και εκείνος του εμπιστευόταν πολλές μυστικές αποστολές.
Αυτό προκάλεσε την αντιπάθεια πολλών σημαντικών αντρών της εποχής του, ανάμεσά τους και του περίφημου Δούκα ντε Σουασέλ, υπουργού εξωτερικών υποθέσεων.
Αυτή η αντιπάθεια ήταν που τον ανάγκασε να φύγει ευσπεσμένα για την Αγγλία, ώστε να γλυτώσει την φυλάκιστη στην Βαστίλη.

Ο Λουδοβίκος δεν συμφωνούσε με την πολιτική του υπουργού του ως προς την Αυστρία και προσπάθησε να διαπραγματευτεί την ειρήνη (μετά απο συμβουλή του Σαίν Ζερμαίν), πίσω απο την πλάτη του, χρησιμοποιώντας την Ολλανδία ως ενδιάμεσο.
Ο Σαιν Ζερμαίν στάλθηκε στην Χάγγη, για να διαπραγματευτεί με τον Πρίγκηπα Λουδοβίκο του Μπράνσγουικ.
Ο Monsieur d’Affry, ο Γάλλος υπουργός στην Ολλανδία, ενημερώθηκε γι’αυτό το σχέδιο, και παραπονέθηκε στον υπουργό εξωτερικών υποθέσεων πως η Γαλλία προχωρούσε σε διαπραγματεύσεις, χωρίς να το γνωρίζει ο ίδιος.
Ο Δούκας του Σουασέλ βρήκε τότε την ευκαιρία που ζητούσε.
Έστειλε εντολές στον d’Affry, απαιτώντας έκδοση του Σαιν Ζερμαίν και την σύλληψή του απο την Ολλανδική Κυβέρνηση, ώστε να σταλεί στο Παρίσι.
Αυτή η απόφαση ανακοινώθηκε στον βασιλιά ενώπιον των υπουργών του, και ο Λουδοβίκος, μη τολμώντας να παραδεχτεί την συμμετοχή του σ’αυτή την υπόθεση, κατηγόρησε εξ' ολοκλήρου τον απεσταλμένο του.
Αλλά ο Σαιν Ζερμαίν έλαβε προειδοποίηση λίγο πριν την σύλληψη απο τον βασιλιά. Είχε αρκετό χρόνο να δραπετεύσει και να πάρει το πλοίο για την Αγγλία.

Ο τυχοδιώκτης Καζανόβα μας δίνει μερικές λεπτομέρειες για την δραπέτευσή του. Έτυχε να βρίσκεται σε ένα ξενοδοχείο πολύ κοντά απο εκεί που έμενε ο Σαιν Ζερμαίν, και βρέθηκε ανακατεμένος σε μία πολύπλοκη ιστορία κοσμημάτων, καταχραστών, αγαθών πατεράδων και ερωτευμένων κοριτσόπουλων, μία ιστορία, που στην πραγματικότητα ήταν πολύ συνηθισμένη μέσα στην πορεία της ζωής του Σαιν Ζερμαίν.

Σύμφωνα με τα γράμματα του Οράτιου Βόλπολ, ο Σαιν Ζερμαίν είχε συλληφθεί στο Λονδίνο πριν μερικά χρόνια εξαιτίας της μυστηριώδους του ζωής.
Είχε αφεθεί ελεύθερος επειδή δεν υπήρχε κανένα στοιχείο εναντίον του.
Ο Βόλπολ, ένας τυπικός Άγγλος, κατέληξε πως «δεν ήταν καθόλου κύριος» επειδή συνήθιζε να γελάει και να λέει πως τον περνούσαν για κατάσκοπο.
Δεν τον συνέλαβαν ποτέ ξανά στην Αγγλία.

Όχι πολύ καιρό μετά, βρέθηκε στην Ρωσία, όπου επρόκειτο να παίξει έναν πολύ σημαντικό και κρυφό ρόλο στην επανάσταση του 1762.
Ο Κόμης Αλέξιος Ορλώφ τον συνάντησε λίγα χρόνια αργότερα στην Ιταλία και είπε: «Ιδού ένας άντρας που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επανάστασή μας».
Ο αδελφός του Αλέξιου, ο Γρηγόριος Ορλώφ,παρέδωσε στον Σαιν Ζερμαίν με την θέλησή του 20,000 πούλιες, μία ασυνήθιστη πράξη, καθώς ο Σαιν Ζερμαίν δεν έκανε κάτι ιδιαίτερο για τον ίδιο.
Παράλληλα, την ίδια περίοδο φορούσε στολή Ρώσου αξιωματικού και ονόμαζε εαυτόν Σόλτικωφ.

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 9:08 pm



Οι προφητείες του

Περίπου αυτή την περίοδο, στην αρχή της βασιλείας του Λουδοβίκου 16ου, επέστρεψε στην Γαλλία και γνώρισε την Μαρία Αντουανέτα.

Η Κοντέσσα ντ’Αντεμάρ έχει αφήσει λεπτομερή αναφορά στην ‘συνέντευξη’. Απο αυτήν άλλωστε ζήτησε βοήθεια για να φτάσει στην βασίλισσα.
Απο την φυγή του στην Αγγλία δεν είχε ξαναεμφανιστεί στην Γαλλία, αλλά ο ίδιος είχε γίνει μύθος πιά εκεί, και η φιλία του με τον Λουδοβίκο 15ο είχε γίνει πολύ γνωστή.
Ήταν πολύ εύκολο λοιπόν για την Κοντέσα ντ’Αντεμάρ να κανονίσει ραντεβού με την Μαρία Αντουανέτα, η οποία απο την αρχή ρώτησε τον Σαίν Ζερμαίν εάν επρόκειτο να παραμείνει στο Παρίσι ξανά.
Η απάντησή του ήταν: «θα περάσει ένας αιώνας πριν ξανάρθω εδώ

Παρουσία της βασίλισσας μίλησε με πένθιμη φωνή και προέβλεψε τα γεγονότα που θα συνέβαιναν 15 χρόνια αργότερα.
«Η βασίλισσα με οδηγό την σοφία της, θα ζυγιάσει όσα της εκμυστηρευτώ εδώ. Το κόμα των Εγκυκοπεδιστών επιθυμεί την εξουσία, την οποία θα λάβει μόνο με την πτώση του κλήρου. Για να το επιτύχει αυτό, θα ταράξει την μοναρχία. Οι Εγκυκλοπεδιστές, που ψάχνουν για αρχηγό ανάμεσα στα μέλη της βασιλικής οικογένειας, έχουν στρέψει το βλέμμα τους στον Δούκα ντε Σάρτρ.
Ο Δούκας θα γίνει το όργανο αντρών που θα τον θυσιάσουν όταν θα πάψει να είναι χρήσιμος. Θα βρεθεί μπροστά στην γκιλοτίνα, αντί μπροστά στον θρόνο. Οι νόμοι δεν θα είναι προστασία για τους καλούς για πολύ καιρό ακόμα, ούτε η τρομοκρατία για τους αδύναμους.
Οι αδύναμοι θα πάρουν την εξουσία στα αιματωβαμένα χέρια τους. Θα απορρίψουν τον Καθολικισμό, την αριστοκρατία και τους δικαστές
»
«Κι έτσι μόνο η βασιλική οικογένεια θα μείνει όρθια» τον διέκοψε η βασίλισσα ανυπόμονα.
«Ούτε η βασιλική οικογένεια. Θα υπάρξει μία αιμοσταγής δημοκρατία, σκήπτρο της οποίας θα είναι το μαχαίρι του δήμιου».

Φαίνεται ξεκάθαρα εδώ, απο αυτά τα λόγια, πως οι ιδέες του Σαιν Ζερμαίν ήταν εντελώς διαφορετικές απο αυτές που του προσδίδουν οι περισσότεροι ιστορικοί αυτής της περιόδου, η πλειοψηφία των οποίων τον βλέπουν σαν ένα ενεργό μέλος της επανάστασης.

Οι φοβερές και τρομερές του προβλέψεις γέμισαν την Μαρία Αντουανέτα με αγωνία και φόβο.
Ο Σαιν Ζερμαίν ζήτησε να δεί τον βασιλιά, ώστε να του αποκαλύψει ακόμα περισσότερα, αλλά του ζήτησε να τον δεί χωρίς να το μάθει ο υπουργός του Μαουρέπας.

«Είναι εχθρός μου», ειπε, «και είναι ανάμεσα σε αυτούς που θα βοηθήσουν στην καταστροφή του βασιλείου, όχι εξαιτίας της κακής του πρόθεσης, αλλά εξαιτίας της ανικανότητάς του».

Ο βασιλιάς δεν είχε αρκετή εξουσία για συνέντευξη με οποιονδήποτε χωρίς την παρουσία του υπουργού του. Ενημέρωσε τον Μαουρέπας για την συνέντευξη του Σαιν Ζερμαίν με την βασίλισσα, και ο Μαουρέπας θεώρησε πως θα ήταν προτιμότερο να φυλακίσει στην Βαστίλη έναν άνθρωπο που έβλεπε τέτοια τρομακτικά οράματα για το μέλλον.

Απο ευγένεια απέναντι στην Κοντέσα ντ’Αντεμάρ, ο Μαουρέπας την επισκέφθηκε προκειμένου να να της ανακοινώσει την απόφασή του.
Τον δέχτηκε στο δωμάτιό της.
«Γνωρίζω το κάθαρμα καλύτερα απο σάς», της είπε. «θα αποκαλυφθεί. Οι αξιωματικοί της αστυνομίας μας τον έχουν στο χέρι. Μόνο ένα με εκπλήσσει. Ο χρόνος δεν με λυπήθηκε, αλλά η βασίλισσα με ενημέρωσε πως ο Κόμης Σαιν Ζερμαίν δεν μοιάζει μεγαλύτερος απο 40 ετών!»

Εκείνη την στιγμή την προσοχή τους απέσπασε ο ήχος μίας πόρτας που έκλεινε.
Η κοντέσα φώναξε.
Η έκφραση στο πρόσωπο του Μαουρέπας άλλαγε.
Ο Σαιν Ζερμαίν ήταν μπροστά τους.

«Ο βασιλιάς σε εμπιστεύτηκε για να τον συμβουλεύεις σωστά», είπε ο Σαιν Ζερμαίν στον Μαουρέπας, «και με το να μην επιτρέπεις να τον δώ, νομίζεις πως διατηρείς την εξουσία σου, ενώ το μόνο που κάνεις είναι να καταστρέφεις την μοναρχία. Δίνω ελάχιστο χρόνο στην Γαλλία, κι όταν περάσει αυτός ο χρόνος δεν θα με δεί κανείς εδώ για τρείς γενεές. Δεν θα μπορεί να με κατηγορήσει κανείς όταν η αναρχία και ο τρόμος θα καταστρέφουν την Γαλλία. Δεν θα δείς αυτές τις καταστροφές, αλλά το γεγονός πως θα έχεις στρώσει τον δρόμο για αυτούς που το οργανώνουν θα είναι αρκετό για να κηλιδωθεί η μνήμη σου.»

Αφού είπε όλα τα παραπάνω σχεδόν με μία ανάσα, περπάτησε έξω απο την πόρτα, την έκλεισε και εξαφανίστηκε.
Όλες οι προσπάθειες να τον βρούν απέβησαν άκαρπες.
Οι αξιωματικοί της αστυνομίας προφανώς δεν τον είχαν και πολύ στο χέρι, ούτε τότε, ούτε αργότερα.
Ποτέ δεν ανακάλυψαν τί συνέβη στον Κόμη του Σαιν Ζερμαίν.

Όπως του είπε ο Σαιν Ζερμαίν, ο Μαουρέπας δεν είδε τις καταστροφές για τις οποίες έστρωσε τον δρόμο ο ίδιος.
Πέθανε το 1781.

Το 1784 βγήκε μία φήμη στο Παρίσι πως ο Κόμης του Σαιν Ζερμαίν είχε μόλις πεθάνει στο Duchy του Schleswig, στο κάστρο του Κόμη Κάρολου του Χέσσε Κάσσελ.

Για τους βιογράφους και τους ιστορικούς του, αυτή η χρονολογία παραμένει η επίσημη ημερομηνία θανάτου του.
Απο εκεί και πέρα όμως, το μυστήριο που κάλυπτε τον Σαιν Ζερμαίν έγινε ακόμα μεγαλύτερο.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 9:13 pm



Ο θάνατός του

Αποτραβηγμένος στο Eckenforn στο κάστρο του κόμη, ο Σαιν Ζερμαίν ανακοίνωσε πως είχε κουραστεί απο την ζωή. Έμοιαζε να μην τον νοιάζει τίποτε και μελαγχολικός.
Έλεγε πως ένιωθε εξασθενημένος, αλλά αρνιόταν να δεί κάποιον γιατρό, και άφηνε να τον φροντίζουν μόνο κάποιες γυναίκες.
Δεν υπάρχει καμμία λεπτομέρεια για τον θάνατό του, ή για τον υποτιθέμενο θάνατό του, για να είμαστε πιο ακριβείς.
Δεν υπάρχει τάφος στο Eckenforn με το όνομά του.

Είναι γνωστό πως άφησε όλα του τα έγγραφα και συγκεκριμένα χαρτιά του σχετικά με τον Ελευθεροτεκτονισμό στον Κόμη του Χέσσε Κάσσελ.
Ο κόμης απο πλευράς του θεωρούσε πως έχασε έναν πολύ καλό φίλο.
Αλλά η συμπεριφορά του ήταν ιδιαιτέρως διφορούμενη.

Αρνιόταν να δώσει την παραμικρή πληροφορία για τον φίλο του και τις τελευταίες του στιγμές, και άλλαζε κουβέντα εάν κάποιος μιλούσε γι’αυτόν.
Η όλη του συμπεριφορά συνάδει στην φήμη πως ήταν συνένοχος σε έναν σκηνοθετημένο θάνατο.

Αν και, με βάση τα στοιχεία έγκυρων μαρτύρων, πρέπει να ήταν τουλάχιστον 100 ετών το 1784, ο θάνατός του αυτή την χρονιά δεν πρέπει να είναι γνήσιος.
Τα επίσημα έγγραφα του Ελευθεροτεκτονισμού λένε πως το 1785 οι Γάλλοι μασώνοι τον επέλεξαν ως εκπρόσωπό τους στη μεγάλη σύνοδο που έλαβε χώρα εκείνη την χρονιά με παρόντες τους Μέσμερ, Σαιν Μαρτέν και Γκαλιόστρο.

Την επόμενη χρονιά ο Σαιν Ζερμαίν έγινε δεκτός απο τον Αυτοκράτορα της Ρωσίας.
Τελικά, η Κοντέσα ντ’Αντεμάρ αναφέρει με πολλές λεπτομέρειες μία συζήτηση που είχε μαζί του το 1789 στην Εκκλησία του Recollets, μετά την πτώση της Βαστίλης.

Το πρόσωπό του δεν έμοιαζε να έχει γεράσει καθόλου.
Εκείνος είπε πως είχε έρθει απο την Κίνα και την Ιαπωνία.
«Δεν υπάρχει τίποτε πιο περίεργο στον κόσμο», είπε, «απο όσα συμβαίνουν εδώ. Αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτε. Τα χέρια μου είναι δεμένα απο κάποιον δυνατότερο απο εμένα. Υπάρχουν φορές που μπορεί να κάνει μία υποχώρηση, κι άλλες φορές που η διαταγή πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα»

Και της είπε εν ολίγοις όλα τα γεγονότα, χωρίς να παραλείψει να μιλήσει για τον θάνατο της βασίλισσας, γεγονότα που θα συνέβαιναν χρόνια αργότερα.

«Οι Γάλλοι θα παίξουν με τίτλους και τιμές και γαλόνια σαν τα παιδιά. Θα τα πάρουν όλα για παιχνίδι, ακόμα και τον εξοπλισμό του Εθνικού Κήπου. Υπάρχει σήμερα ένα έλλειμα σαράντα εκατομμυρίων, που θα γίνει η αφορμή για την Επανάσταση. Λοιπόν, κάτω απο την δικτατορία των φιλανθρωπιστών και των ρητόρων, το εθνικό χρέος θα ξεπεράσει τα πολλές χιλιάδες εκατομμύρια»

«Είδα πολλές φορές ξανά τον Σαίν Ζερμαίν», έγραψε η Κοντέσα ντ’Αντεμάρ το 1821, «κάθε φορά προς μεγάλη μου έκπληξη. Τον είδα μετά την δολοφονία της βασίλισσας, την 18η του Μπρουμέρ, την επομένη του θανάτου του Δούκα ντ’Ανγκιέν, τον Ιανουάριο του 1815, και την παραμονή της δολοφονίας του Δούκα ντε Μπερύ

Η Δις ντε Γκενλίς βεβαιώνει πως συνάντησε τον Σαιν Ζερμαίν το 1821 κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την Συνθήκη της Βιέννης, και ο Κόμης ντε Σαλόν, που ήταν πρέσβης στην Βενετία, είπε πως τον συνάντησε αμέσως μετά τις διαπραγματεύσεις στην Πλατεία του Σαν Μάρκο.

Υπάρχουν κι άλλα στοιχεία, αν και λιγότερο αδιάψευστα, για το οτι ζούσε εκείνη την περίοδο.

Ο Άγγλος Γκρόσλυ είπε πως τον είδε το 1798 σε μία φυλακή της επανάστασης, και κάποιος άλλος έγραψε πως ήταν ανάμεσα στο πλήθος την στιγμή της εκτέλεσης της Πριγκίπισσας ντε Λαμπάλλ.

Φαίνεται πως ο Κόμης του Σαιν Ζερμαίν δεν πέθανε στο μέρος και στον χρόνο που έχει δεχτεί η ιστορία.
Συνέχισε μία άγνωστη καριέρα, το τέλος της οποίας δεν γνωρίζουμε και η διάρκεια της οποίας μοιάζει μεγαλύτερη απο όση μπορεί να αντέξει η φαντασία μας.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 9:20 pm



Μυστικές Εταιρείες

Πολλοί συγγραφείς που έχουν μελετήσει την Γαλλική Επανάσταση, δεν πιστεύουν στην επίδραση του Σαιν Ζερμαίν.
Εϊναι αλήθεια πως δεν άφησε κανένα αδιαμφισβήτητο σημάδι για τις επόμενες γενεές, και μέχρι που έσβησε όσο μπορούσε τα ίχνη του.
Δεν άφησε κάποιο αλλαζονικό μνημείο για τον εαυτό του, σαν κάποιο βιβλίο ας πούμε.
Δούλεψε για την ανθρωπότητα, όχι για τον εαυτό του. Ήταν ταπεινός, και σπάνιας ευφυίας.
Το μόνο του ‘κουσούρι’ ήταν η επιδεικτικότητα της νεανικής του εμφάνισης και η ικανοποίηση που λάμβανε όταν έδειχνε ένα απαστράπτων δαχτυλίδι του.
Αλλά η αλήθεια είναι πως αυτή η φήμη έμεινε, επειδή αυτό έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση στους γύρω του.

Ωστόσο ο ρόλος του στη πνευματική σφαίρα είναι πολύ σημαντικός.
Ήταν ο αρχιτέκτονας ενός έργου το οποίο ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.
Αλλά ήταν ένας αρχιτέκτονας που προδόθηκε απο τους ίδιους τους εργάτες του. Είχε ονειρευτεί έναν ψηλό πύργο με τον οποίο θα μπορούσαν οι άνθρωποι να επικοινωνούν με τον παράδεισο, και οι εργάτες προτίμησαν να φτιάξουν σπίτια για να τρώνε και να κοιμούνται.

Επηρέασε τον Ελευθεροτεκτονισμό και τις μυστικές εταιρείες, αν και πολλοί μοντέρνοι μασώνοι τον έχουν απορρίψει, και μέχρι που δεν τον δέχονται ούτε ως έμπνευση.
Στην Βιέννη πήρε μέρος στην ίδρυση της Εταιρείας των Ασιατών Αδελφών και των Ιπποτών του Φωτός, οι οποίοι μελετούσαν αλχημεία.

Και αυτός ήταν που έδωσε στον Μέσμερ τις βασικές του ιδέες για οτν προσωπικό μαγνητισμό και τον υπνωτισμό.
Λέγεται πως μύησε τον Γκαλιόστρο, ο οποίος τον επισκέφθηκε σε πολλές περιπτώσεις στο Χόλσταιν, για να λάβει οδηγίες, αν και δεν υπάρχει σαφής απόδειξη γι’αυτό.
Οι δύο άντρες ακολούθησαν πολύ διαφορετικούς δρόμους και η μοίρα τους δεν ήταν κοινή.

Η Κοντέσα ντ’Αντεμάρ αναφέρεται σε ένα γράμμα που έλαβε απο τον Σαιν Ζερμαίν, στο οποίο της λέει για ένα ταξίδι του στο Παρίσι το 1789, «Θα ήθελα να δώ τί έχει ετοιμάσει αυτός ο δαίμονας ο Γκαλιόστρο».
Φαίνεται πως ο Γκαλιόστρο πήρε μέρος στην προετοιμασία της επανάστασης, την οποία ο Σαιν Ζερμαίν είχε προσπαθήσει να ελέγξει αναπτύσσοντας μυστικιστικές ιδέες σε ανεπτυγμένους άντρες της εποχής του που είχαν επιρροή.

Είχε προβλέψει το χάος των τελευταίων ετών του 18ου αιώνα, και ήλπιζε να αλλάξει την πορεία της ιστορίας προς την ειρήνη, προωθώντας μία φιλοσοφία που θα άλλαζε αυτούς τους άντρες.
Αλλά δυστυχώς υπολόγιζε χωρίς τον ξενοδόχο, ο οποίος σ’αυτή την περίπτωση είναι η αντιπάθεια και το μίσος στις καρδιές τους.

Γεννήθηκαν μυστικές εταιρείες σε όλη την χώρα.
Υλοποιήθηκε το νέο πνεύμα με τη μορφή συλλόγων και ομάδων.
Ούτε η αριστοκρατία, ούτε ο κλήρος ξέφυγε απο αυτό που έγινε τελικά μόδα.

Υπήρχαν ακόμα και στοές για γυναίκες, και η Πριγκίπισσα ντε Λαμπάλλ έγινε μεγάλη διδασκάλισσα σε μία απο αυτές.

Στην Γερμανία υπήρχαν οι Ιππότες της Υψίστης Τελετής, και ο Φρειδερίκος ο 2ος, όταν ήλθε στον θρόνο, ίδρυσε την ομάδα των Τεκτόνων της Αφρικής.

Στην Γαλλία, οι Ιππότες του Ναού αναδομήθηκαν, και ο Ελευθεροτεκτονισμός, της οποίας μέγας διδάσκαλος ήταν ο Δούκας ντε Σάρτρ, αύξησε τον αριθμό των στοών του σε κάθε πόλη.

Ο Μαρτίνεζ ντε Πασκουάλι δίδασκε την φιλοσοφία του στην Μασσαλία, το Μπορντώ και την Τουλούζ, και ο Σαβαλέ ντε Λάνζ με μυστικιστές σαν τον Court de Gebelin και τον Σαιν Μαρτέν, ίδρυσαν την στοά των Friends Assembled.

Οι μαθητές αυτών των στοών κατανοούσαν πως φύλατταν μία κληρονομιά που δεν γνώριζαν, αλλά της οποίας την αξία μπορούσαν να υποθέσουν.
Ήταν κάτι που μπορούσαν να το βρούν εάν ερευνούσαν τις παραδόσεις, ή ίσως ένα βιβλίο γραμμένο απο κάποιον δάσκαλο, ή ίσως τους ίδιους τους εαυτούς τους. Μιλούσαν γι’αυτή την λέξη της αποκάλυψης, αυτόν τον κρυμμένο θησαυρό που λεγόταν πως βρισκόταν στα χέρια «ανώτερων αυτών των στοών, οι οποίοι κάποτε θα παρέδιδαν τον πλούτο που δίνει ελευθερία και αθανασία».

Ήταν αυτή η αθανασία του πνεύματος που ο Σαιν Ζερμαίν προσπάθησε να φέρει σε μία μικρή ομάδα εκλεγμένων μαθητών.
Πίστευε πως αυτή η μειονότητα, μόλις θα αναπτυσσόταν αρκετά, θα μπορούσε με την σειρά της να βοηθήσει να αναπτυχθεί μία ακόμα μικρή ομάδα, και τελικά αυτή η τεράστια πνευματική ακτινοβολία θα κατερχόταν σε όλους, σε κύμματα, ακόμα και προς τις πιο αμαθείς μάζες.
Ήταν το όνειρο ενός μύστη, ένα όνειρο που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 9:24 pm



Η Φιλοσοφία του Σαιν Ζερμαίν

Με την συνεργασία του Σαβαλέτ ντε Λάνζ, που ήταν ο κατ’όνομα αρχηγός, ίδρυσε την ομάδα των Φίλων της Αλήθειας, η οποία προέκυψε απο τους Friends Assembled.

Ο Πρίγκηπας του Χέσσε, Condorcet, και ο Γκαλιόστρο ήταν μέλη αυτής της ομάδας.
Ο Σαιν Ζερμαίν ανέπτυξε την φιλοσοφία του στο Ermenonville και στο Παρίσι, στην οδό Platriere.
Ήταν μία ομάδα Πλατωνικού Χριστιανισμού, που συνδύαζε τα οράματα του Σαίντεμποργκ με την θεωρία του Μαρτίνεζ ντε Πασκουάλι της επανεισαγωγής αγαθών (* οικονομική θεωρία).
Σε αυτή υπήρχαν απόρροιες του Πλωτίνου και η ιεραρχία των διαδοχικών πεδίων όπως περιγράφονταν απο τους Ερμητιστές και τους σύγχρονους Θεοσοφιστές.

Δίδασκε πως ο άνθρωπος έχει μέσα του άπειρες δυνατότητες και πως, απο πρακτικής άποψης, πρέπει να παλεύει ασταμάτητα να ελευθερωθεί απο την ύλη, ώστε να μπορέσει να έρθει σε κοινωνία με τον κόσμο της ανώτερης διάνοιας.

Μερικοί τον κατανοούσαν.
Σε δύο μεγάλες διαδοχικές συναντήσεις, στις οποίες υπήρχε αντιπρόσωπος απο κάθε Μασωνική στοά της Γαλλίας, οι Φιλαλήθεις προσπάθησαν να αναμορφώσουν τον Ελευθεροτεκτονισμό.
Εάν το είχαν κατορθώσει, εάν είχαν κατορθώσει να κατευθύνουν αυτή την τεράστια δύναμη του Ελευθεροτεκτονισμού μέσω της δύναμης της φιλοσοφίας τους, η οποία ήταν υπερβατική και αμερόληπτη, μπορεί, μπορεί τα γεγονότα να έπαιρναν άλλη πορεία, και το παλαιό όνειρο ενός κόσμου καθοδηγουμένου απο φιλοσόφους-μυημένους θα είχε πραγματοποιηθεί.

Αλλά τα πράγματα έγιναν διαφορετικά.
Παλιές αιτίες δημιουργημένες απο συσσωρευμένες αδικίες, είχαν δημιουργήσει το μονοπάτι προς τρομερά γεγονότα.

Αυτά τα γεγονότα δημιούργησαν με την σειρά τους τις αιτίες για πολλά μελλοντικά κακά.
Αυτή η αλυσίδα των κακών, συνδεδεμένων μεταξύ τους με ακρίβεια απο τον εγωϊσμό και το μίσος των ανθρώπων, δεν μπορούσε να σπάσει.

Το φώς που άναψαν κάποιοι λίγοι σοφοί οραματιστές, μερικοί πιστοί παρατηρητές που επιθυμούν την ευημερία των αδελφών τους, έσβησε σχεδόν την στιγμή που άναψε.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Mantis
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 278
Ημερομηνία εγγραφής : 24/11/2009
Ηλικία : 40
Τόπος : Athens...by night...

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Κόμης Σαιν Ζερμαίν   Δευ Δεκ 07, 2009 9:32 pm



Μύθος του Αιώνιου Δασκάλου

Ο Ναπολέων ο 3ος, παραξενεμένος και με ενδιαφέρον απο αυτά που είχε ακούσει για την ζωή του Κόμη του Σαιν Ζερμαίν, έδωσε οδηγίες σε έναν απο τους βιβλιοθηκάριούς του να ψάξει και να συλλέξει ό,τι θα μπορούσε να βρθεί στα αρχεία του και σε έγγραφα του τελευταίου μέρους του 18ου αιώνα.
Αυτό έγινε, και βρέθηκαν πολλά χαρτιά, συμπληρώνοντας ένα τεράστιο ντοσιέ, που κρατήθηκε στην βιβλιοθήκη της αστυνομίας.
Δυστυχώς, ο Φραγγο-Πρωσικός πόλεμος και η Κομμούνα ήρθαν και το μέρος του κτιρίου που βρισκόταν το ντοσιέ κάηκε ολοσχερώς.
Έτσι, άλλη μία φορά ένα τυχαίο φαινομενικά γεγονός λειτούργησε σύμφωνα με τον αρχαίο νόμο που λέει πως η ζωή του μύστη πρέπει να περιβάλλεται απο μυστήριο.

Τί συνέβη στον Κόμη του Σαιν Ζερμαίν μετά το 1821, ποιά είναι η επόμενη χρονιά για την οποία έχουμε στοιχεία της ύπαρξής του;
Ένας Άγγλος, ονομαζόμενος Αλμπερτ Βαντάμ, στα απομνημονεύματά του, τα οποία ονομάζει ένας Άγγλος στο Παρίσι, μιλάει για κάποιον κύριο που γνώρισε κοντά στο τέλος της βασιλείας του Λουδοβίκου Φίλιππου και του οποίου ο τρόπος ζωής έμοιαζε πολύ με τον τρόπο ζωής του Κόμη του Σαιν Ζερμαίν.

«Ονόμαζε τον εαυτό του Λοχαγό Φρέιζερ», έγραφε ο Βαντάμ, «ζούσε μόνος και ποτέ δεν αναφέρθηκε στην οικογένειά του. Επιπλέον ήταν απλόχερος με τα χρήματα, αν και η πηγή της περιουσίας του παρέμεινε ένα μυστήριο σε όλους. Κατείχε πολλές γνώσεις για πολλές χώρες της Ευρώπης, και για διάφορες χρονικές περιόδους. Η μνήμη του ήταν καταπληκτική, και παραδόξως, έδινε συχνά την εντύπωση στους ακροατές του πως είχε αποκτήσει τις γνώσεις του με άλλους τρόπους κι όχι μέσω του διαβάσματος. Πολλές φορές μου είπε με ένα παράξενο χαμόγελο, πως ήταν σίγουρος πως ήξερε τον Νέρωνα, είχε μιλήσει με τον Δάντη, κτλ»

Όπως και ο Σαίν Ζερμαίν, έτσι και ο Λοχαγός Φρέιζερ είχε την εμφάνιση ενός άντρα ανάμεσα στα 40 και τα 50, μέσου ύψους και δυνατής κατατομής.
Η φήμη έλεγε πως ήταν ο νόθος γιός ενός Ισπανού πρίγκηπα.
Όπως και ο Σαιν Ζερμαίν, αφού προκάλεσε την έκπληξη της Παρισινής κοινωνίας για αρκετό καιρό, εξαφανίστηκε χωρίς ν’αφήσει ίχνη.

Ήταν ο ίδιος Λοχαγός Φρέιζερ που το 1820 δημοσίευσε μία περιγραφή του ταξιδιού του στα Ιμαλάια, όπου είπε πως έφτασε μέχρι τον Gangotri, την πηγή του πιο ιερού μέρους του Γάγγη, και λούστηκε μέσα στην πηγή του Ποταμού Jumna?

Ήταν στο τέλος του 19ου αιώνα που ο μύθος του Σαίν Ζερμαίν μεγάλωσε τόσο υπερβολικά.
Εξαιτίας της γνώσης του, της αξιοπρέπειάς του, του πλούτου του και του μυστηρίου που τον περιέβαλλε, μπορεί και δικαιολογημένα να τον θεώρησαν ως κληρονόμο των πρώτων Rosicrucians, για τον κάτοχο της Φιλοσοφικής Λίθου.

Αλλά οι θεοσοφιστές και πολλοί άλλοι εσωτεριστές τον θεωρούσαν Δάσκαλο της μεγάλης Λευκής Αδελφότητας των Ιμαλαίων.
Ο μύθος γι’αυτούς τους δασκάλους είναι πολύ γνωστός.
Σύμφωνα με αυτόν ζούην σε απρόσιτα μοναστήρια στο Θιβέτ, συγκεκριμένοι σοφοί άντρες, που κατέχουν τα αρχαία μυστικά του χαμένου πολιτισμού της Ατλαντίδας.

Μερικές φορές στέλνονται στους ατελείς αδελφούς τους, που είναι τυφλωμένοι απο τα πάθη και την άγνοια, ανυπέρβλητοι αγγελιαφόροι για να τους διδάξουν και να τους καθοδηγήσουν.
Ο Κρίσνα, ο βούδας, ο Ιησούς ήταν μερικοί απ’αυτούς.
Αλλά υπήρχαν και πολλοί άλλοι αγγελιαφόροι, περισσότεροι μυστηριώδεις και δυσνόητοι, σαν τον Σαιν Ζερμαίν.

«Αυτός ο μαθητής των Ινδουϊστών και Αιγυπτίων ιεροφαντών, αυτός ο κάτοχος της μυστικής γνώσης της Ανατολής», λέγει γι’αυτόν η θεοσοφίστρια Μαντάμ Μπλαβάτσκυ, «δεν εκτιμήθηκε γι’αυτό που πραγματικά ήταν. Ο ανόητος κόσμος πάντα φερόταν έτσι σ’ανθρώπους που, σαν τον Σαιν Ζερμαίν, επέστρεψαν σ’αυτόν μετά απο πολλά χρόνια απομόνωσης, και αφιέρωσης στη μελέτη, με τα χέρια τους γεμάτα θησαυρούς εσωτερικής σοφίας κα με την ελπίδα να κάνουν τον κόσμο καλύτερο, σοφότερο και πιο ευτυχισμένο.»

Ανάμεσα στα 1880 και 1900 είχε γίνει αποδεκτό ανάμεσα στους θεοσοφιστές, οι οποίοι εντωμεταξύ ήταν πολυπληθείς, ειδικά στην Αγγλία και την Αμερική, πως ο Κόμης ήταν ακόμα ζωντανός, πως ακόμα ήταν αφοσιωμένος στην πνευματική ανάπτυξη της Δύσης, και πως αυτοί που ειλικρινά λάμβαναν μέρος σ’αυτήν την προσπάθεια είχαν την δυνατότητα να τον συναντήσουν.

Η αδελφότητα του Khe-lan ήταν διάσημη σε όλο το Θιβέτ, και ένας απο τους πιο διάσημους αδελφούς της ήταν ένας Άγγλος που έφτασε μία μέρα κατά την διάρκεια των αρχών του 20ου αιώνα απο την Δύση.
Μιλούσε όλες τις γλώσσες, ανάμεσά τους και Θιβετιανά, και ήξερε τα πάντα για κάθε τέχνη κι επιστήμη, λέει η παράδοση.
Η ιερότητά του και τα φαινόμενα που δημιουργούσε έγιναν η αιτία να ονομαστεί Δάσκαλος Σαμπερόν, μετά απο ελάχιστα χρόνια διαμονής του εκεί.
Ακόμα τον θυμούνται μέχρι σήμερα οι Θιβετιανοί, αλλά το αληθινό του όνομα είναι ένα μυστικό που κρατούν καλά οι Σαμπερόν.
Μηπως θα μπορούσε αυτός ο μυστηριώδης ταξιδιώτης να είναι ο Σαιν Ζερμαίν?

Αλλά ακόμα κι αν δεν επέστρεψε ποτέ, ακόμα κι αν δεν είναι ακόμα ζωντανός, ακόμα και έτσι έχει κερδίσει την αιωνιότητα που αναζητούσε.
Γιατί πολλοί ειλικρινείς άνθρωποι τον θεωρούν πιο ζωντανό απο ποτέ.
Υπάρχουν άνθρωποι που όταν πάνε για ύπνο, γαληνεύουν απο υπέρτατη ευτυχία όταν μπορούν να συνομιλήσουν στο αστρικό τους σώμα με αυτόν τον Δάσκαλο.

Ο Σαιν Ζερμαίν είναι πάντα παρών.
Πάντα θα είναι, όπως ήταν στον 18ο αιώνα.
Είναι αθάνατος όπως πάντα ονειρευόταν.


Πηγή: "ideografhmata.gr"


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Κόμης Σαιν Ζερμαίν
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
LUX :: Βιβλιοθήκη :: Αναγνωστήριο-
Μετάβαση σε: